Montessori Eğitiminin temel
taşlarından birisi hazırlanmış çevredir. Bu çevrede çocuğu anlık çalışmaya
davet eden Montessori Materyallerini buluruz. Her materyalin belirli bir yeri
vardır. Bu da çocuklara güven ve sağlam bir yapı duygusu kazandırır. Çocuklar
bağımsız olarak onların yardımıyla benimseyecekleri bilgilere ulaşacakları bir
materyal seçerler. Bunu bireysel eğilim ve ilgiler takip eder.
Materyal çocuklara
öğrenmenin eller aracılığı ile gerçekleştiğini öğretir. Zihinsel kavramlar
ellerle kavramaktan gelir. Bu yaşlarda çocuklar soyut kavramların somut
nesnelerde yattığını sezerler. Çocuklara istedikleri kadar tekrar etme imkanı
sunulur. Erken öğrenen yeni bir çalışmaya geçebilecektir, çünkü öğrenmede
herkesin farklı bir ritmi vardır.
Çalışmalar yerde, ayakta ya
da masada yapılabilir. Bu özgürlük çocuğun içinden gelen hareket etme isteğinin
bastırılmamasını sağlar. Çocuklar materyallerle tek başlarına çalışabildikleri
gibi ikili ya da daha büyük gruplarla çalışabilirler.Bu sayede büyük bir odaklanmayla
ve çoğunlukla hayret uyandıracak kadar uzun çalışırlar.
Bütün bu materyaller
çocuğun ruhsal düzenini oluşturmasında ona yardımcı olur. Düşünsel materyaller
objelerin tanınmasını sağlamaktadır ve böylece çocuğun daha yüksek bir zeka
icraatında bulunmasını sağlar. Çocuğun bu materyalleri kendi başına
kullanmasını öğrenmesi kendi başına hedef koymasını ve bu amaç doğrultusunda
çalışmasını sağlayacaktır.
Materyallerdeki hata
kontrolü çocuğun kendi hatasını bulmasını gerçekleştirerek birilerinin onu
uyarmasına ya da düzeltmesine gerek bıraktırmayarak, kendi kendisini
düzeltmesine olanak sağlar. Böylece yetişkinden bağımsızlaşmak doğal olarak
gerçekleşir.
Kendi başlarına deneyimler
ve keşifler sağlayan bu materyaller çocuk için dünyayı keşfetmelerini sağlayan
anahtarlar görevini görür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder