BURDON DİKKAT TESTİ
DİKKAT GÜCÜNÜ ÖLÇER
Çocuklara
bir sayfa üzerine gelişi güzel dizilmiş harfler verilir. Bu harfler belli ve
düzenli aralıklarla dizilmiştir. Her satırda 407 harf bulunur. Her sayfada da
20 satır vardır. Bu yapraktaki her harfin sayısı bilinir. Deneme için
hazırlanan yaprakta 150 tane (a), 75 tane (g), 50 tane (b) ve 25 tane (d) harfi
vardır. Bundon denemesinde 10-20 yaşları arasındaki bireylere uygulanır. Her
bölüm için olmak üzere toplam 5 dk süre verilir ve bireylere “Önünüzdeki
sayfada bulunan bütün a,b,d ve g harflerinin altlarını kurşun kalemle
çizeceksiniz. Bir satırı gözden geçirirken önce yalnız bir harfi
işaretlemeyeceksiniz. Satırdaki tüm a,b,d ve g harflerinin altını çizeceksiniz”
şeklinde yönerge verilir.
Bireyler
ne yapacaklarını iyice öğrenmelidirler. Bunu sağlamak amacıyla gerekirse
tahtaya yazılmış iki satır harf üzerinde birlikte bir deneme yapılır ve daha
sonra asıl denemeye geçilir. Denemeden sonra çizgiler sayılarak denemenin
değerlendirmesi yapılır. Örneğin;
Bir
bireyin deneme kağıdında, ilk satırlarda hata çok az iken sayfanın ortasından sonra hata aşağıya indikçe
artmaktadır. Bunun için bu bireyin dikkati çabuk bozuluyor, uzun süre dikkatini
bir yerde, bir çalışmada tutamıyor denilir. Bir başka bireyin deneme kağıdında
ise, iki satırda hata çok iken gittikçe azalmış ve aşağılara doğru çok
iyileşmiştir. Bu birey için de “çalışmaya ilk başlamada uyum güçlüğünü
gösteriyor fakat bir süre sonra çalışmaya uyarak çok verimli yola girebiliyor.
Bu bireye ilk anlarda yardım edilebilir.” yorumu yapılabilir.
Bir
deneğin kağıdındaki çizgiler genellikle çok az ise bunun içinde “dikkati
zayıftır, bir yerde dikkatini toplayamamaktadır” yorumu yapılabilir.
Öğrenme
için, çalışma ve iyi öğrenme için dikkatin toplanması ve bu toplanmanın uzun
süre dağıtılmaması çok önemlidir. Dikkatle okunmayan bir metin ne kadar
yinelenirse yinelensin hiç akılda kalmaz. Her şeyden önce öğrenilecek konu
üzerinde ilgi ve dikkatin toplanması gerekir.
Öğrenmede
motivasyon en önemli ilk basamaktır.
Bireyler
tanınırken onların ilk kez dikkatlerinin gücü ve özellikle dikkatlerini bir
noktada toplayabilme yeteneğinin derecesini bilmek önem kazanır. Bazı ruh ve
sinir bozuklukları halinde dikkatin dağıldığı ve istenen yerde toplanamadığı
görülür.
mebk12.meb.gov.tr/meb_iys.../06013510_burdondikkattesti.doc
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder