14 Mart 2016 Pazartesi

Hiperaktiviteye Japon eli değdi



Öğrenmeyi olumsuz etkileyen hiperaktivite problemi çocukların en sık yaşadığı davranış bozukluklarından biri haline geldi. Türkiye'de okul çağındaki çocukların yüzde 5 ila yüzde 7'si bu sorunu yaşıyor. Uzmanlara göre bu sorunu çözmeye en büyük katkı etkinlik odaklı öğrenme. Gelecekte de daha da artması beklenilen bu soruna çözüm bulmak için Biltes Koleji hiperaktivite konusunda Japonya'da ünlü bir isim olan Tomoko Kudo'yu Türkiye'ye getirerek okulun kültür koordinatörlüğüne atadı. Kudo, hiperaktiviteyi önleyecek Japon kültürüne ait uygulamalar yapıyor. Örneğin, Biltes Koleji Sadabad kampusunda henüz ilkokula adımlarını atan öğrencileri ile sorumluluk alma, sabır eğitimi amaçlı suda sümbül çiçeği yetiştiriyorlar. Özel saksılarda su içinde yetişen sümbülün her türlü bakımını öğrencilerinin yaptığını belirten Kudo "Soğanının çiçek haline gelişi sabırla günlük olarak takip ediyorlar. Bu hem çok özel bir deneyim hem de hiperaktivitenin tedavisinde kullanılan eğlenceli bir yöntem" dedi.
Sümbül gibi sabırla güzel büyüyelim!

Sümbül gibi sabırla güzel büyüyelim!
Sadece ülkemizde değil dünyanın her yerinde insanların gitgide daha sabırsız olduklarını, daha hoşgörüden yoksun davranışlar sergilediklerini görüyoruz.
Ne yazık ki stres dolu hayat küçük yaşlarda başlıyor. Ders, ödev, sınav derken çocukların küçücük kalpleri sandığımızdan daha fazla yıpranıyor.
Çocuklarımız birbirleriyle masum, tertemiz duygularla, arkadaşça oyun oynamaları gerekirken karşıdaki arkadaşını rakip görüyor ve kendini bir yarış  içinde buluyor.
İnsan her yaşta yaşının gerektirdiği deneyimi gerektiği gibi yaşamalı; yaşayamazsa ruhunda büyük bir boşluk oluşuyor ve ilerki dönemlerde olumsuz davranışlar sergileyebiliyor.  
Biz istedik ki yoğun çalışma tempolarının arasında çocuklarımıza bir nefes aldıralım.
Buna sümbül çiçeği yetiştirmekle başladık. Soğandan minik köklerin çıkması ve yavaşça uzaması tepede yeşil filizin çıkması ve çiçeğin açmasına kadar çocuklarımız her gün çiçeklerini kendileri takip ediyor ve çizelgeye not alarak farkında olmadan sabırlı ve disiplinli olmayı alışkanlık haline getiriyorlar.
Ayrıca hiperaktif çocuklarda "etkinlik odaklı" bu çalışma çok etkili oluyor. Japon Kültür Koordinatörümüz Tomoko Kudo’ya göre "Su'da Sümbül" yetiştirmek hem çok özel bir deneyim, hem de hiperaktivitenin tedavisinde kullanılan eğlenceli bir yöntem!

Bir kap su ile kolayca yetişen sümbül soğanını çoğu çocuk ilk defa görüyor. Öğretmenlerin tek tek ellerine verdiği kendine ait sümbül kabını alırken çocukların ışıl ışıl parlayan gözlerini görmelisiniz!
http://www.biltes.k12.tr/haberler/sumbul-gibi-sabirla-guzel-buyuyelim!-88

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder