Öğrenme
güçlüğü olan çocuklar zihinsel gelişimleri açısından yaşıtları ile aynı düzeyde
olmalarına karşın okuma, yazma ve aritmetik gibi alanlardan bir ya da
birkaçında bazı güçlükler yaşamakta, bunların yanı sıra okulda, evde günlük
yaşamla ilgili bazı işlevlerde de bir takım farklılıkları ve sorunları
olabilmektedir. Bu işlevlere ilişkin bilgilerin anne-baba ve öğretmenden ayrı
ayrı alınması değerlendirmenin daha doğru biçimde yapılmasını sağlamaktadır.
Aşağıdaki özelliklerden her birini çocuğunuzda/öğrencinizde ne ölçüde
gözlediğinizi belirtiniz.
SIRA NO
|
AKADEMİK BAŞARI
|
Hiçbir Zaman
|
Bazen
|
Sık Sık
|
Her Zaman
|
1
|
Bir çok alanda zeki görünmesine karşın okul başarısı
düşüktür.
|
|
|
|
|
2
|
Başarı durumu günden güne hatta saatten saate değişiklik
gösterir.
|
|
|
|
|
3
|
Bazı ders/alanlarda başarısı normal hatta normalin üstünde
iken bazı ders/alanlarda düşüktür.
|
|
|
|
|
|
OKUMA BECERİSİ
|
|
|
|
|
4
|
Okuma becerisi yaşıtları seviyesinin altındadır.
|
|
|
|
|
5
|
Okumayı sevmez.
|
|
|
|
|
6
|
Yaşıtlarından daha yavaş okur.
|
|
|
|
|
7
|
Bazı harflerin seslerini öğrenemez(Harfin sesi ile şeklini
birleştiremez).
|
|
|
|
|
8
|
Sesli ya da sessiz okurken kelimeleri parmağı ile izler.
|
|
|
|
|
9
|
Sınıf düzeyinde bir parça okurken satır, kelime ya da harf
atlar ya da tekrar okur.
|
|
|
|
|
10
|
Okurken anlamı bozacak kelimeleri parçadakilerin yerine
koyar(ne zaman yerine nerede gibi)
|
|
|
|
|
11
|
Kelimeleri hecelerken ya da harflerine ayırırken zorlanır.
|
|
|
|
|
12
|
Sınıf düzeyinde bir parçayı okuduğunda anlamakta
zorlanır(Eğer başka birisi okursa daha iyi anlar).
|
|
|
|
|
13
|
Okurken bazı harf ya da sayıları karıştırır, ters
okur(b-d, b-p, 6-9, vb.).
|
|
|
|
|
|
GÖRSEL ALGI
|
|
|
|
|
14
|
Gördüğü şeyleri aklında tutmakta zorlanır(Görsel belleği
zayıftır).
|
|
|
|
|
15
|
Nesnelerin boyutlarını, şekillerini, uzaklıklarını
kavrayamaz(Uzaklık, derinlik ve boyut algısı zayıftır).
|
|
|
|
|
16
|
Eşyaları, resimleri, şekilleri eşleştirmekte güçlük çeker,
belirli bir şeklin benzerini bulmakta zorlanır.
|
|
|
|
|
SIRA NO
|
İŞİTSEL ALGI
|
Hiçbir Zaman
|
Bazen
|
Sık Sık
|
Her Zaman
|
17
|
Bazı harf, sayı ve kelimeleri yanlış duyar,
karıştırır(m-n, f-v, kaş-koş, soba-sopa, bavul-davul gibi).
|
|
|
|
|
18
|
Sözle verilen yönergeleri anlamakta güçlük çeker(Ne
söylendiğini anlamaz).
|
|
|
|
|
19
|
Söylenenleri dinlemiyormuş gibi görünür(Başkaları söyleneni
yapmaya başladığı halde o yönergenin tekrarlanmasını ister).
|
|
|
|
|
20
|
Birkaç şey birden söylendiğinde en az birini
unutur(İşitsel belleği zayıftır).
|
|
|
|
|
21
|
Aynı zamanda işittiği iki üç sesten birini duymaz(Müzik
dinlerken telefon sesini, kendisine seslenildiğini duymaz).
|
|
|
|
|
|
YAZMA BECERİSİ
|
|
|
|
|
22
|
Yaşıtlarına oranla el yazısı okunaksız ve çirkindir.
|
|
|
|
|
23
|
Yazı yazmayı sevmez.
|
|
|
|
|
24
|
Sınıf düzeyine göre yazı yazması yavaştır.
|
|
|
|
|
25
|
Yazarken bazı harf ve sayıları ters yazar, karıştırır(b-d,
m-n, ı-i, 2-5, d-t, g-ğ, g-y gibi).
|
|
|
|
|
26
|
Yazarken bazı harfleri atlar ya da harf ekler.
|
|
|
|
|
27
|
Sınıf düzeyine göre yazılı imla ve noktalama hataları
yapar(Küçük harf-büyük harf, noktalama hataları).
|
|
|
|
|
28
|
Yazarken sayfayı düzenli kullanamaz(Gereksiz satır atlar,
boşluk bırakır, sayfanın belirli bir kısmını kullanmaz).
|
|
|
|
|
29
|
Yaşıtlarına oranla çizgileri kötü, dalgalıdır.
|
|
|
|
|
30
|
Yaşıtlarına oranla insan resmi çizimleri kötüdür.
|
|
|
|
|
|
ARİTMETİK
BECERİLERİ
|
|
|
|
|
31
|
Aritmetikte zorlanır(Dört işlemi yaparken yavaştır, parmak
sayar, yanlış yapar).
|
|
|
|
|
32
|
Sınıf düzeyine göre çarpım tablosunu öğrenmede yaşıtları
seviyesinin altındadır.
|
|
|
|
|
33
|
Bazı aritmetik sembolleri öğrenmekte zorlanır,
karıştırır(+, -, x, /)
|
|
|
|
|
|
ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI
|
|
|
|
|
34
|
Ev ödevlerini almaz, eksik alır.
|
|
|
|
|
35
|
Ev ödevlerini yaparken yavaş ve verimsizdir.
|
|
|
|
|
36
|
Ders çalışırken sık sık ara verir, çabuk sıkılır.
|
|
|
|
|
37
|
Ders çalışmayı sevmez.
|
|
|
|
|
38
|
Ödevlerini yalnız başına yapmaz.
|
|
|
|
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder