23 Mart 2015 Pazartesi

ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ BELİRTİ TARAMA LİSTESİ

Öğrenme güçlüğü olan çocuklar zihinsel gelişimleri açısından yaşıtları ile aynı düzeyde olmalarına karşın okuma, yazma ve aritmetik gibi alanlardan bir ya da birkaçında bazı güçlükler yaşamakta, bunların yanı sıra okulda, evde günlük yaşamla ilgili bazı işlevlerde de bir takım farklılıkları ve sorunları olabilmektedir. Bu işlevlere ilişkin bilgilerin anne-baba ve öğretmenden ayrı ayrı alınması değerlendirmenin daha doğru biçimde yapılmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki özelliklerden her birini çocuğunuzda/öğrencinizde ne ölçüde gözlediğinizi belirtiniz.


SIRA NO
AKADEMİK BAŞARI
Hiçbir Zaman

Bazen

Sık Sık
Her Zaman
1
Bir çok alanda zeki görünmesine karşın okul başarısı düşüktür.




2
Başarı durumu günden güne hatta saatten saate değişiklik gösterir.




3
Bazı ders/alanlarda başarısı normal hatta normalin üstünde iken bazı ders/alanlarda düşüktür.





OKUMA BECERİSİ




4
Okuma becerisi yaşıtları seviyesinin altındadır.




5
Okumayı sevmez.




6
Yaşıtlarından daha yavaş okur.




7
Bazı harflerin seslerini öğrenemez(Harfin sesi ile şeklini birleştiremez).




8
Sesli ya da sessiz okurken kelimeleri parmağı ile izler.




9
Sınıf düzeyinde bir parça okurken satır, kelime ya da harf atlar ya da tekrar okur.




10
Okurken anlamı bozacak kelimeleri parçadakilerin yerine koyar(ne zaman yerine nerede gibi)




11
Kelimeleri hecelerken ya da harflerine ayırırken zorlanır.




12
Sınıf düzeyinde bir parçayı okuduğunda anlamakta zorlanır(Eğer başka birisi okursa daha iyi anlar).




13
Okurken bazı harf ya da sayıları karıştırır, ters okur(b-d, b-p, 6-9, vb.).





GÖRSEL ALGI




14
Gördüğü şeyleri aklında tutmakta zorlanır(Görsel belleği zayıftır).




15
Nesnelerin boyutlarını, şekillerini, uzaklıklarını kavrayamaz(Uzaklık, derinlik ve boyut algısı zayıftır).




16
Eşyaları, resimleri, şekilleri eşleştirmekte güçlük çeker, belirli bir şeklin benzerini bulmakta zorlanır.




SIRA NO
İŞİTSEL ALGI
Hiçbir Zaman

Bazen

Sık Sık
Her Zaman
17
Bazı harf, sayı ve kelimeleri yanlış duyar, karıştırır(m-n, f-v, kaş-koş, soba-sopa, bavul-davul gibi).




18
Sözle verilen yönergeleri anlamakta güçlük çeker(Ne söylendiğini anlamaz).




19
Söylenenleri dinlemiyormuş gibi görünür(Başkaları söyleneni yapmaya başladığı halde o yönergenin tekrarlanmasını ister).




20
Birkaç şey birden söylendiğinde en az birini unutur(İşitsel belleği zayıftır).




21
Aynı zamanda işittiği iki üç sesten birini duymaz(Müzik dinlerken telefon sesini, kendisine seslenildiğini duymaz).





YAZMA BECERİSİ




22
Yaşıtlarına oranla el yazısı okunaksız ve çirkindir.




23
Yazı yazmayı sevmez.




24
Sınıf düzeyine göre yazı yazması yavaştır.




25
Yazarken bazı harf ve sayıları ters yazar, karıştırır(b-d, m-n, ı-i, 2-5, d-t, g-ğ, g-y gibi).




26
Yazarken bazı harfleri atlar ya da harf ekler.




27
Sınıf düzeyine göre yazılı imla ve noktalama hataları yapar(Küçük harf-büyük harf, noktalama hataları).




28
Yazarken sayfayı düzenli kullanamaz(Gereksiz satır atlar, boşluk bırakır, sayfanın belirli bir kısmını kullanmaz).




29
Yaşıtlarına oranla çizgileri kötü, dalgalıdır.




30
Yaşıtlarına oranla insan resmi çizimleri kötüdür.





ARİTMETİK BECERİLERİ




31
Aritmetikte zorlanır(Dört işlemi yaparken yavaştır, parmak sayar, yanlış yapar).




32
Sınıf düzeyine göre çarpım tablosunu öğrenmede yaşıtları seviyesinin altındadır.




33
Bazı aritmetik sembolleri öğrenmekte zorlanır, karıştırır(+, -, x, /)





ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI




34
Ev ödevlerini almaz, eksik alır.




35
Ev ödevlerini yaparken yavaş ve verimsizdir.




36
Ders çalışırken sık sık ara verir, çabuk sıkılır.




37
Ders çalışmayı sevmez.




38
Ödevlerini yalnız başına yapmaz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder