23 Mart 2015 Pazartesi

SIRALAMA KARTLARI









SIRALMA KARTLARI

Olayların oluş sırasının öğretimi
Neden sonuç ilişkisi kurabilme becerisi
Olay, kişi ve nesnelerin isimlendirilmesi
Mantık yürütme becerisinin geliştirilmesi
Tahmin becerisini geliştirilmesi
-5N 1K çalışmaları
Dil Gelişimi Ve İletişim becerilerinin geliştirilmesi

KARTLARI NASIL KULLANABİLİRSİNİZ?
1. Eylemleri adlandırma: Karttaki kişi ve nesnelerin ne olduğuna ilişkin sorular sorulur.
2. Olayı oluş sırasına göre sıralama: Her bir olayı anlatan kartlar karışık olarak çocuğun önüne bırakılır ve kartları oluş sırasına göre dizmesi sağlanır. Çocuğun okuma-yazma becerisi varsa kartların altındaki takip numaraları kâğıt veya etiketle kapatılır. Gerekirse birkaç olayın doğru sıralanışı çocuğa gösterilir.
3. Kartlardan hikâye oluşturma: "Hadi kartlara bakarak bir hikâye oluşturalım” denilir ve olayın ilk kartı çocuğa gösterilir. Resimli kartta gördüklerini anlatması söylenir. Gerektiğinde 5N-1K (kim, ne, ne zaman, nerede, nasıl ve neden) soruları ve hikâyenin akıcılığını sağlayıcı ipuçlarıyla hikâye oluşturma süreci desteklenir ve hikâye zenginleştirilir.
4. Olayın sonucunu tahmin etme: Olayı anlatan ilk kart çocuğa gösterilir (örneğin, elinde pantolon olan çocuğun olduğu kart). Ne yapıyor, sorusu sorulur: Çocuk muhtemelen şöyle cevap verecektir: "Elinde pantolon var veya çocuk pantolonu tutmuş.” Sence ne yapacak, diye sorulur veya sen olsaydın ne yapardın, gibi sorularla empati kurması ve kendisi hakkında farkındalık düzeyinin yükselmesi sağlanır.



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder