23 Mart 2015 Pazartesi

SIRALAMA KARTLARI









SIRALMA KARTLARI

Olayların oluş sırasının öğretimi
Neden sonuç ilişkisi kurabilme becerisi
Olay, kiÅŸi ve nesnelerin isimlendirilmesi
Mantık yürütme becerisinin geliştirilmesi
Tahmin becerisini geliÅŸtirilmesi
-5N 1K çalışmaları
Dil GeliÅŸimi Ve Ä°letiÅŸim becerilerinin geliÅŸtirilmesi

KARTLARI NASIL KULLANABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z?
1. Eylemleri adlandırma: Karttaki kiÅŸi ve nesnelerin ne olduÄŸuna iliÅŸkin sorular sorulur.
2. Olayı oluÅŸ sırasına göre sıralama: Her bir olayı anlatan kartlar karışık olarak çocuÄŸun önüne bırakılır ve kartları oluÅŸ sırasına göre dizmesi saÄŸlanır. ÇocuÄŸun okuma-yazma becerisi varsa kartların altındaki takip numaraları kâğıt veya etiketle kapatılır. Gerekirse birkaç olayın doÄŸru sıralanışı çocuÄŸa gösterilir.
3. Kartlardan hikâye oluÅŸturma: "Hadi kartlara bakarak bir hikâye oluÅŸturalım” denilir ve olayın ilk kartı çocuÄŸa gösterilir. Resimli kartta gördüklerini anlatması söylenir. GerektiÄŸinde 5N-1K (kim, ne, ne zaman, nerede, nasıl ve neden) soruları ve hikâyenin akıcılığını saÄŸlayıcı ipuçlarıyla hikâye oluÅŸturma süreci desteklenir ve hikâye zenginleÅŸtirilir.
4. Olayın sonucunu tahmin etme: Olayı anlatan ilk kart çocuÄŸa gösterilir (örneÄŸin, elinde pantolon olan çocuÄŸun olduÄŸu kart). Ne yapıyor, sorusu sorulur: Çocuk muhtemelen şöyle cevap verecektir: "Elinde pantolon var veya çocuk pantolonu tutmuÅŸ.” Sence ne yapacak, diye sorulur veya sen olsaydın ne yapardın, gibi sorularla empati kurması ve kendisi hakkında farkındalık düzeyinin yükselmesi saÄŸlanır.



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder