SIRALMA
KARTLARI
Olayların
oluş sırasının öğretimi
Neden
sonuç ilişkisi kurabilme becerisi
Olay,
kiÅŸi ve nesnelerin isimlendirilmesi
Mantık
yürütme becerisinin geliştirilmesi
Tahmin
becerisini geliÅŸtirilmesi
-5N 1K
çalışmaları
Dil GeliÅŸimi
Ve Ä°letiÅŸim becerilerinin geliÅŸtirilmesi
KARTLARI NASIL KULLANABÄ°LÄ°RSÄ°NÄ°Z?
1. Eylemleri
adlandırma: Karttaki kişi ve nesnelerin ne olduğuna ilişkin sorular sorulur.
2. Olayı oluş
sırasına göre sıralama: Her bir olayı anlatan kartlar karışık olarak çocuğun
önüne bırakılır ve kartları oluş sırasına göre dizmesi sağlanır. Çocuğun
okuma-yazma becerisi varsa kartların altındaki takip numaraları kâğıt veya
etiketle kapatılır. Gerekirse birkaç olayın doğru sıralanışı çocuğa gösterilir.
3. Kartlardan
hikâye oluÅŸturma: "Hadi kartlara bakarak bir hikâye oluÅŸturalım” denilir
ve olayın ilk kartı çocuğa gösterilir. Resimli kartta gördüklerini anlatması
söylenir. Gerektiğinde 5N-1K (kim, ne, ne zaman, nerede, nasıl ve neden)
soruları ve hikâyenin akıcılığını sağlayıcı ipuçlarıyla hikâye oluşturma süreci
desteklenir ve hikâye zenginleştirilir.
4. Olayın
sonucunu tahmin etme: Olayı anlatan ilk kart çocuğa gösterilir (örneğin, elinde
pantolon olan çocuğun olduğu kart). Ne yapıyor, sorusu sorulur: Çocuk
muhtemelen şöyle cevap verecektir: "Elinde pantolon var veya çocuk
pantolonu tutmuÅŸ.” Sence ne yapacak, diye sorulur veya sen olsaydın ne
yapardın, gibi sorularla empati kurması ve kendisi hakkında farkındalık
düzeyinin yükselmesi sağlanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder