26 Nisan 2015 Pazar

ÖĞRENME BOZUKLUĞU BELİRTİ TARAMA LİSTESİ



ÖĞRENME BOZUKLUĞU BELİRTİ TARAMA LİSTESİ
Aşağıdaki listede okula başlamış olan çocuğunuzda gözleyebileceğiniz bazı davranışlar yer almaktadır. Çocuğunuzu değerlendirirken uygun dereceyi bulup işaretleyiniz.


HİÇ
  0
BAZEN
  1
OLDUKÇA SIK
  2
HER ZAMAN
  3
1) Okumaya karşı olumsuz bir tavır cardır. Kitap okumak onun için bir işkencedir. 




2) Okuduğu parçanın anlamını kavramada ve parçayla ilgili soruları cevaplamakta zorlanır.




3) Parçayı sesli olarak okurken,hem okumaya hem anlamaya aynı anda odaklanmakta güçlük çeker.




4) Okurken ve yazarken benzer ses ve görüntü veren harfleri,noktalı-noktasız harfleri karıştırır. (b-d/s-ş/b-p/u-ü gibi)




5) Okurken ve yazarken, harfleri doğru sırada okumakta zorlanır, ör. “ev”i “ve” olarak okur




6) Okurken harfleri görüntüleri ile seslerini eşleşmekte zorlanır; harfi sese-sesi harfe dönüştürürken düşünür.




7) Yazmaya karşı olumsuz bir tavrı vardır; yazı yazmak onun için işkencedir.




8) Okuldan eve geldiğinde, ödevlerini, ders notlarını yazmadığı veya eksik yazdığı görülür




9) Ayna hayali (tersten) yazı yazar, ör.”koş” yerine “şok” gibi




10) Yazarken belli bir sesin hangi harfle gösterildiğini bulmakta zorlanır ve yazamaz.




11) Savruk,okunaksız bir yazısı vardır.  
   
   
   
   
12) Bedenini iyi kullanamaz: yüzme,dans etme,bisiklete binme gibi bedenini esnek kullanmasını gerektiren aktivitelerde becerisizdir.




13) Matematiğe karşı olumsuz bir tutum vardır.




14) Çarpım tablosu ezberlemekte güçlük çeker




15) Rakamları tanımakta, okumakta güçlük çeker




16) Sağını, solunu karıştırır; yerini tarif ettiğimiz eşyayı bulamaz.




17) Matematiğe özgü +/-/x/: gibi işaretleri doğru kullanamaz.




18) Hafta,gün,ay,mevsim,yıl,saat,dakika gibi kavramları birbirine karıştırır.




19) İşlemlerin genel kurallarını unutur. Ör. Toplarken eldeyi unutur veya onluk bozarak çıkarma işlemi yapmakta zorlanır.




20) Problem çözerken uygun bir çözüm planı geliştiremez; hangi işlemin hangi sırada yapılacağını bilemez.







DEĞERLENDİRME
Şu anda çocuğunuzla ilgili bazı ifadeleri değerlendirmiş bulunuyorsunuz.Bu değerlendirmeleri şu şekilde yorumlamanız mümkündür:
Eğer çocuğunuz 1-6 sorulardan 12-18 arası bir puan aldıysa, kendisinde “okuma bozukluğu/ disleksi” şeklinde yorumlamanız mümkündür.:
Eğer çocuğunuz 7-12. sorulardan 12-18 arası bir puan aldıysa, kendisinde “yazma bozukluğu/
dsgrafi” olduğu düşünülebilir.
Eğer çocuğunuz 13.-20. sorulardan 16-24 arası bir puan aldıysa, kendisinde “matematik bozukluğu/ diskalküli” olduğu düşünülebir.
Ancak, bir çocukta sorun tek bir alanda değil, iki veya üç alanda birden gözlenebilir. Yukarıda yer alan sorunlar, çocuğunuzun okulda sıkıntı yaşamasına neden oluyorsa, bu konuda uzmanlaşmış bir profesyonelden yardım almanız tavsiye edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder