ÖĞRENME
BOZUKLUĞU BELİRTİ TARAMA LİSTESİ
Aşağıdaki listede
okula başlamış olan çocuğunuzda gözleyebileceğiniz bazı davranışlar yer almaktadır.
Çocuğunuzu değerlendirirken uygun dereceyi bulup işaretleyiniz.
|
HİÇ
0 |
BAZEN
1 |
OLDUKÇA SIK
2 |
HER ZAMAN
3 |
1) Okumaya
karşı olumsuz bir tavır cardır. Kitap okumak onun için bir işkencedir.
|
|
|
|
|
2) Okuduğu
parçanın anlamını kavramada ve parçayla ilgili soruları cevaplamakta
zorlanır.
|
|
|
|
|
3) Parçayı
sesli olarak okurken,hem okumaya hem anlamaya aynı anda odaklanmakta güçlük
çeker.
|
|
|
|
|
4) Okurken ve
yazarken benzer ses ve görüntü veren harfleri,noktalı-noktasız harfleri
karıştırır. (b-d/s-ş/b-p/u-ü gibi)
|
|
|
|
|
5) Okurken ve
yazarken, harfleri doğru sırada okumakta zorlanır, ör. “ev”i “ve” olarak okur
|
|
|
|
|
6) Okurken
harfleri görüntüleri ile seslerini eşleşmekte zorlanır; harfi sese-sesi harfe
dönüştürürken düşünür.
|
|
|
|
|
7) Yazmaya
karşı olumsuz bir tavrı vardır; yazı yazmak onun için işkencedir.
|
|
|
|
|
8) Okuldan
eve geldiğinde, ödevlerini, ders notlarını yazmadığı veya eksik yazdığı
görülür
|
|
|
|
|
9) Ayna
hayali (tersten) yazı yazar, ör.”koş” yerine “şok” gibi
|
|
|
|
|
10) Yazarken
belli bir sesin hangi harfle gösterildiğini bulmakta zorlanır ve yazamaz.
|
|
|
|
|
11)
Savruk,okunaksız bir yazısı vardır.
|
|
|
|
|
12) Bedenini
iyi kullanamaz: yüzme,dans etme,bisiklete binme gibi bedenini esnek
kullanmasını gerektiren aktivitelerde becerisizdir.
|
|
|
|
|
13)
Matematiğe karşı olumsuz bir tutum vardır.
|
|
|
|
|
14) Çarpım
tablosu ezberlemekte güçlük çeker
|
|
|
|
|
15) Rakamları
tanımakta, okumakta güçlük çeker
|
|
|
|
|
16) Sağını,
solunu karıştırır; yerini tarif ettiğimiz eşyayı bulamaz.
|
|
|
|
|
17)
Matematiğe özgü +/-/x/: gibi işaretleri doğru kullanamaz.
|
|
|
|
|
18)
Hafta,gün,ay,mevsim,yıl,saat,dakika gibi kavramları birbirine karıştırır.
|
|
|
|
|
19)
İşlemlerin genel kurallarını unutur. Ör. Toplarken eldeyi unutur veya onluk
bozarak çıkarma işlemi yapmakta zorlanır.
|
|
|
|
|
20) Problem
çözerken uygun bir çözüm planı geliştiremez; hangi işlemin hangi sırada
yapılacağını bilemez.
|
|
|
|
|
DEĞERLENDİRME
Şu anda
çocuğunuzla ilgili bazı ifadeleri değerlendirmiş bulunuyorsunuz.Bu
değerlendirmeleri şu şekilde yorumlamanız mümkündür:
Eğer çocuğunuz 1-6 sorulardan 12-18 arası bir puan
aldıysa, kendisinde “okuma bozukluğu/ disleksi” şeklinde yorumlamanız mümkündür.:
Eğer çocuğunuz 7-12. sorulardan 12-18 arası bir puan
aldıysa, kendisinde “yazma bozukluğu/
dsgrafi” olduğu
düşünülebilir.
Eğer çocuğunuz 13.-20. sorulardan 16-24 arası bir puan
aldıysa, kendisinde “matematik bozukluğu/ diskalküli” olduğu düşünülebir.
Ancak, bir
çocukta sorun tek bir alanda değil, iki veya üç alanda birden gözlenebilir.
Yukarıda yer alan sorunlar, çocuğunuzun okulda sıkıntı yaşamasına neden
oluyorsa, bu konuda uzmanlaşmış bir profesyonelden yardım almanız tavsiye
edilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder