İLETİŞİM BECERİLERİ ÖĞRETİM ÖNCESİ DEĞERLENDİRMEDE KULLANILABİLECEK ÖRNEK ÖLÇÜ ARACI
*Bu ünitenin tüm amaç
ve davranışlarının değerlendirilmesi,
öğretim süreci içinde yeri geldiğinde
kendiliğinden doğan fırsat ve imkânlardan yararlanarak da yapılabilir.
*Yönergelerin yerine getirilebilmesi için gerekli ortam hazırlanmalıdır.
*Öğrencilerin yönergeleri tam olarak
anlayıp anlamadıklarına dikkat edilmeli, yeterince anlaşılır gelmediğinde, özünü değiştirmeden yönerge yeniden
düzenlenmeli ve gerekirse yönerge
tekrar edilmelidir.
*Öğrencinin yönerge ve seçeneklerdeki
kavramları bilip bilmediği önceden kontrol edilmelidir.
*Yönergelerin, öğrenci için anlamlı olmasına
dikkat edilmelidir.
Amaç 1: Sözel
yönergelere uyar.
*Öğretmen
yönergeyi
verirken
öğrenciye
ipucu
olabilecek
tarzda o becerinin yapılmasına ilişkin
jest ve mimikleri kullanmaktan kaçınmalıdır.
*Yönergeler verilirken, konuşma hızı uygun
olmalı, çok hızlı ya da çok yavaş olmamalıdır.
|
||||
Ünite Adı ve Amaçlar
|
Açıklamalar
|
Bildirimler
|
Ölçüt
|
Yönergeler
|
İletişim Becerileri Amaç 1:Sözel yönergelere uyar.
|
*Bu çalışmadan sonra,
tek sözcüklü olmayan ancak tek eylem içeren yönergelerle (Bana bak./
Kalemi göster./ Bunu tut. vb.)
de çalışılabilir
|
1.Tek
sözcüklü yönergeleri yerine
getirir.
|
5/6
|
1.Beni dinle. Söylediğimi
yap.
a. Koş
b. Otur
c. Gel ç. Kalk
d. Yürü
e. Dur
|
İletişim Becerileri
Amaç 1:Sözel yönergelere uyar.
|
*Öğrenci, seçeneklerdeki her iki eylemi
de yerine getirmişse o
seçenek için başarılı kabul edilecektir.
|
2.İki eylemli yönergeleri yerine
getirir.
|
6/7
|
2.Beni dinle. Söylediklerimi yap.
a. Bana bak, adını söyle.
b. Kitabı al, kapağını aç.
c. Kalem kutusundan kalem al, bana göster.
ç. Defterini çantandan çıkar, masanın
üzerine koy.
d. Önündeki nesneler arasından bebeği
seç, bana ver.
e. Boya kalemlerini al, yan yana sırala.
f. Bu resimlere bak, kedi resmini göster.
|
İletişim Becerileri
Amaç 1: Sözel yönergelere uyar.
|
*Öğrenci, her bir seçenekteki
eylemlerin tamamını yerine getirmişse o seçenek için
başarılı kabul edilecektir.
* Yönerge sayısı aşamalı
olarak arttırılabilir.
|
3.İkiden fazla eylem
bildiren yönergeleri yerine getirir.
|
4/5
|
3.Beni dinle. Söylediklerimi yap.
a. Kâğıdı al, çöp
kutusuna at, yanıma
gel.
b. Çantanı aç,
kalemini al, çantanı kapa.
c. Pencerenin yanına
git, perdeyi aç, dışarıya bak.
ç. Çöpleri topla, bezi al, masayı sil.
d. Ellerini sabunla
yıka, ellerini kurula, beslenme çantanı al.
|
Amaç 2: Sözcükleri doğru kullanır.
*2.,3.
ve 4. davranışlar sadece nesnelerle
değil diğer varlık, varlık resmi ya da bir kompozisyon ifade eden resimlerle de değerlendirilebilir.
|
||||
Ünite Adı ve Amaçlar
|
Açıklamalar
|
Bildirimler
|
Ölçüt
|
Yönergeler
|
İletişim Becerileri
Amaç 2: Sözcükleri doğru kullanır.
|
*Örnekler mümkün olduğunca her
sözcük türüne yer verilecek şekilde belirlenmiştir. Bu özellik
dikkate alınmayarak daha az sayıda sözcükle de bu çalışma yapılabilir.
|
1.Söylenen sözcüğü tekrar eder.
|
17/24
|
1.Beni
dinle. Söylediğim sözcüğü tekrar et.
a. Şu
b. Şimdi
c. Top
ç. Ankara
d. Masalar
e. Çocuğu
f. Denize
g. Evde
h. Yünden
ı. Boyunca
i. Uzak
j. Biraz
k. Hangisi
l. Karşı
m. Sadece
n. Unutuldu
o. Güzelleşiyor ö. Göndermişti
p. Seviyormuş
r. İstiyorum
s. Bitirmeliyiz
ş. Okuyabilir
t. Bakakaldı
u. Durmaksızın
|
İletişim Becerileri
Amaç 2 :Sözcükleri doğru kullanır.
|
*Nesneler seçilirken, öncelikle, öğrencinin yakın çevresinde olanların seçilmesine dikkat edilmelidir.
|
2.Gösterilen ve söylenen nesnenin adını söyler.
|
12/15
|
2.Beni dinle. Bu ........ . Şimdi bunun
adını sen söyle.
a. Dolap
b. Kapı
c. Sandalye ç. Kalorifer
d. Koltuk
e. Yüzük
f. Çaydanlık
g. Televizyon
h. Çorap
ı. Süzgeç
i. Kalem kutusu
j. Traş
makinesi
k. Diş
macunu
l. Yazı tahtası
m. Çöp kutusu
|
İletişim Becerileri
Amaç 2: Sözcükleri doğru kullanır.
|
*Nesneler seçilirken, öncelikle,
öğrencinin yakın çevresinde olanların seçilmesine dikkat edilmelidir.
|
3.Gösterilen nesnenin adını söyler.
|
12/15
|
3.Buna bak. Bunun ne olduğunu söyle.
a. Ataş
b. Koltuk
c. Mum
ç. Süpürge
d. Gazete
e. Çanta
f. Tarak
g. Küpe
ğ. Çatal
h. Telefon
ı. Cetvel
i. Çivi
j. Vazo
k. Gözlük
l. Düğme
|
İletişim Becerileri
Amaç 2 : Sözcükleri doğru kullanır.
|
*Nesneler seçilirken, öncelikle, öğrencinin yakın çevresinde olanların seçilmesine dikkat edilmelidir.
|
4.Resmi gösterilen nesnenin adını söyler .
.
|
12/15
|
4.Bu resme bak. olduğunu söyle.
a. Zil
b. Para
c. Makas ç. Tabak
d. Uçak
e. Top
f. Fırça
g. Bayrak
ğ. Kamyon
h. Balon
ı. Radyo
i. Bisiklet
j.
Ayakkabı
k. Şemsiye
l. Helikopter
|
Bunun
|
ne
|
Amaç 3: Kendini ifade etmede basit sözcükler kullanır.
|
||||
Açıklamalar
|
Bildirimler
|
Ölçüt
|
Yönergeler
|
|
İletişim Becerileri
Amaç 3: Kendini ifade
etmede basit sözcükler kullanır.
|
*Bu çalışmada;
1.
Sözcükleri, anlamlarına uygun kullanma ,
2.
Tümceleri uygun
söz dizimi içinde kurma,
3.
Sözcükleri, tümcedeki anlamlarına uygun
eklerle kullanma,
4.
Sözcükleri, yer, zaman, kişi
vb. durumlara uygun
kullanma, 5.Sesleri doğru çıkarma
vb. ölçütlerin gerçekleşmesi beklenmelidir.
*Öğrencinin, öğretmenin söylediği ifadeyi aynen
tekrar etmesi değil uygun karşılığı vermesi beklenmelidir (Örneğin , öğretmen”Ellerini yıkıyorsun.” dediği
hâlde öğrencinin “Ellerimi yıkıyorum.” demesi
beklenmelidir.)
*Eylemle ilgili uygun
ortam hazırlanmalıdır.
|
1.Etkinlik sırasında yaptığı iş söylendiğinde söyleneni tekrar eder.
|
3/4
|
1.Beni
dinle. Sen ...........
........
Şimdi sen söyle.
Sen ne yapıyorsun?
a. (Ellerini
yıkıyorsun.)
b. (Resim yapıyorsun.)
c. (Yazı yazıyorsun.) ç. (Elma yiyorsun.)
|
İletişim Becerileri
Amaç 3: Kendini ifade
etmede basit sözcükler kullanır.
|
*Bu çalışmada;
1.
Sözcükleri, anlamlarına uygun kullanma ,
2.
Tümceleri uygun
söz dizimi içinde kurma,
3.
Sözcükleri, tümcedeki anlamlarına uygun
eklerle kullanma,
4.
Sözcükleri, yer, zaman, kişi
vb. durumlara uygun
kullanma, 5.Sesleri doğru çıkarma
vb. ölçütlerin gerçekleşmesi beklenmelidir.
*Eylemle ilgili uygun
ortam hazırlanır.
|
2.“Şimdi ne yapıyorsun?” sorusuna iki sözcüklü tümceyle yanıt verir.
.
|
3/4
|
2.Beni dinle. Şimdi ne
yaptığını iki sözcüklü tümceyle söyle.
a. (Kitap okuma)
b. (Çizgi çizme)
c. (Oyuncakla oynama) ç. (Radyo
dinleme)
|
İletişim Becerileri
Amaç 3: Kendini ifade
etmede basit sözcükler kullanır.
|
*Bu çalışmada;
1.
Sözcükleri, anlamlarına uygun kullanma ,
2.
Tümceleri uygun
söz dizimi içinde kurma,
3.
Sözcükleri, tümcedeki anlamlarına uygun
eklerle kullanma,
4.
Sözcükleri, yer, zaman, kişi
vb. durumlara uygun
kullanma, 5.Sesleri doğru çıkarma
vb. ölçütlerin gerçekleşmesi beklenmelidir.
|
3.“Bundan sonra ne yapmak
istiyorsun?” sorusuna yanıt verir.
.
|
3/4
|
3.Beni dinle. ................ ne yapmak
istiyorsun ? Söyle.
a. (Yemek yedikten sonra)
b. (Okuldan çıktıktan
sonra)
c. (Eve gittikten sonra)
ç. (Ders çalıştıktan
sonra)
|
İletişim Becerileri Amaç 3: Kendini ifade
etmede
basit sözcükler kullanır.
|
*Bu çalışmada;
1.
Sözcükleri, anlamlarına uygun kullanma ,
2.
Tümceleri uygun
söz dizimi içinde kurma,
3.
Sözcükleri, tümcedeki anlamlarına uygun
eklerle kullanma,
4.
Sözcükleri, yer, zaman, kişi
vb. durumlara uygun
kullanma, 5.Sesleri doğru çıkarma
vb. ölçütlerin gerçekleşmesi beklenmelidir.
|
4.Ne yapmak istediğini basit tümcelerle söyler.
|
3/4
|
4.Beni dinle. ................. ne yapmak istiyorsun ? Söyle.
a. (Doğum
gününde)
b. (Bayramda )
c. (Yaz tatilinde) ç. (Akşam evde)
|
İletişim Becerileri Amaç 3: Kendini ifade
etmede
basit sözcükler kullanır.
|
*Bu çalışmada;
1.
Sözcükleri, anlamlarına uygun kullanma ,
2.
Tümceleri uygun
söz dizimi içinde kurma,
3.
Sözcükleri, tümcedeki anlamlarına uygun
eklerle kullanma,
4.
Sözcükleri, yer, zaman, kişi
vb. durumlara uygun
kullanma, 5.Sesleri doğru çıkarma
vb. ölçütlerin gerçekleşmesi beklenmelidir.
|
5.Gereksinim- lerini basit tümcelerle söyler.
|
3/4
|
5.Beni
dinle. ............. istediğinde bana ne dersin ? Söyle.
a. (Kalem)
b. (Tuvalete gitmek )
c. (Yemek
yemek) ç. Oyun oynamak)
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder