2 Temmuz 2015 Perşembe

İLETİŞİM BECERİLERİ ÖĞRETİM ÖNCESİ DEĞERLENDİRMEDE KULLANILABİLECEK ÖRNEK ÖLÇÜ ARACI




İLETİŞİM BECERİLERİ  ÖĞRETİM ÖNCESİ DEĞERLENDİRMEDE KULLANILABİLECEK ÖRNEK ÖLÇÜ ARACI

*Bu ünitenin  tüm amaç ve davranışlarının değerlendirilmesi, öğretim süreci içinde yeri geldiğinde kendiliğinden doğan fırsat ve imkânlardan yararlanarak da yapılabilir.
*Yönergelerin yerine getirilebilmesi için gerekli ortam hazırlanmalıdır.
*Öğrencilerin yönergeleri tam olarak anlayıp anlamadıklarına dikkat edilmeli, yeterince anlaşılır gelmediğinde, özünü değiştirmeden yönerge yeniden düzenlenmeli ve gerekirse yönerge tekrar edilmelidir.
*Öğrencinin yönerge ve seçeneklerdeki kavramları bilip bilmediği önceden kontrol edilmelidir.
*Yönergelerin, öğrenci için anlamlı olmasına dikkat edilmelidir.


Amaç 1: Sözel yönergelere uyar.
*Öğretmen  yönergeyi  verirken  öğrenciye  ipucu  olabilecek  tarzda  o  becerinin  yapılmasına  ilişkin  jest  ve  mimikleri kullanmaktan kaçınmalıdır.
*Yönergeler verilirken, konuşma hızı uygun olmalı, çok hızlı ya da çok yavaş olmamalıdır.
Ünite Adı ve Amaçlar

Açıklamalar

Bildirimler

Ölçüt

Yönergeler
İletişim Becerileri Amaç 1:Sözel yönergelere uyar.
*Bu çalışmadan sonra, tek sözcüklü olmayan ancak tek eylem içeren yönergelerle (Bana bak./
Kalemi göster./ Bunu tut. vb.) de çalışılabilir
1.Tek sözcüklü yönergeleri yerine getirir.
5/6
1.Beni dinle. Söylediğimi yap.

a.  Koş
b. Otur
c. Gel ç. Kalk
d. Yürü
e.  Dur
İletişim Becerileri
Amaç 1:Sözel yönergelere uyar.
*Öğrenci, seçeneklerdeki her iki eylemi de yerine getirmişse o
seçenek için başarılı kabul edilecektir.
2.İki eylemli yönergeleri yerine getirir.
6/7
2.Beni dinle. Söylediklerimi yap.

a.  Bana bak, adını söyle.
b. Kitabı al, kapağını aç.
c. Kalem kutusundan kalem al, bana göster.
ç. Defterini çantandan çıkar, masanın üzerine koy.
d. Önündeki nesneler arasından bebeği seç, bana ver.
e.  Boya kalemlerini al, yan yana sırala.
f. Bu resimlere bak, kedi resmini göster.
İletişim Becerileri
Amaç 1: Sözel yönergelere uyar.
*Öğrenci, her bir seçenekteki
eylemlerin tamamını yerine getirmişse o seçenek için başarılı kabul edilecektir.

* Yönerge sayısı aşamalı olarak arttırılabilir.
3.İkiden fazla eylem bildiren yönergeleri yerine getirir.
4/5
3.Beni dinle. Söylediklerimi yap.

a.  Kâğıdı al, çöp kutusuna at, yanıma gel.
b. Çantanı aç, kalemini al, çantanı kapa.
c. Pencerenin yanına git, perdeyi aç, dışarıya bak.
ç. Çöpleri topla, bezi al, masayı sil.
d. Ellerini sabunla yıka, ellerini kurula, beslenme çantanı al.


Amaç 2: Sözcükleri doğru kullanır.
*2.,3. ve 4. davranışlar sadece nesnelerle değil diğer varlık, varlık resmi   ya da bir kompozisyon ifade eden resimlerle de değerlendirilebilir.
*2.,3.,4., davranışlar için kılavuzda birbirinden farklı örnekler seçilmesi sadece örnek sayısını artırmaya yöneliktir. Uygulamada, bu nesne/ varlık adlarının tamamı bir arada verilebilir ve böylece 2., 3., 4. davranışlar için çok sayıda ama  aynı adlardan oluşan örnekler seçilebilir.
Ünite Adı ve Amaçlar

Açıklamalar

Bildirimler

Ölçüt

Yönergeler
İletişim Becerileri
Amaç 2: Sözcükleri doğru kullanır.
*Örnekler mümkün olduğunca her
sözcük türüne yer verilecek şekilde belirlenmiştir. Bu özellik dikkate alınmayarak daha az sayıda sözcükle de bu çalışma yapılabilir.
1.Söylenen sözcüğü tekrar eder.
17/24
1.Beni dinle. Söylediğim sözcüğü tekrar et.

a.  Şu
b. Şimdi
c. Top
ç. Ankara
d. Masalar
e.  Çocuğu
f.  Denize
g. Evde
h.  Yünden
ı. Boyunca
i.   Uzak
j.   Biraz
k. Hangisi
l.   Karşı
m.  Sadece
n.   Unutuldu
o.   Güzelleşiyor ö. Göndermişti
p.   Seviyormuş
r.   İstiyorum
s. Bitirmeliyiz
ş. Okuyabilir
t.   Bakakaldı
u.  Durmaksızın


İletişim Becerileri
Amaç 2 :Sözcükleri doğru kullanır.
*Nesneler seçilirken, öncelikle, öğrencinin yakın çevresinde olanların seçilmesine dikkat edilmelidir.
2.Gösterilen ve söylenen nesnenin adını söyler.
12/15
2.Beni dinle. Bu ........ . Şimdi bunun adını sen söyle.

a.  Dolap
b. Kapı
c. Sandalye ç. Kalorifer
d. Koltuk
e.  Yüzük
f.  Çaydanlık
g. Televizyon
h.  Çorap
ı. Süzgeç
i.   Kalem kutusu
j.   Traş makinesi
k.   Diş macunu
l.   Yazı tahtası
m.  Çöp kutusu
İletişim Becerileri
Amaç 2: Sözcükleri doğru kullanır.
*Nesneler seçilirken, öncelikle,
öğrencinin yakın çevresinde olanların seçilmesine dikkat edilmelidir.
3.Gösterilen nesnenin adını söyler.
12/15
3.Buna bak. Bunun ne olduğunu söyle.

a.   Ataş
b. Koltuk
c. Mum
ç. Süpürge
d. Gazete
e.  Çanta
f.  Tarak
g. Küpe
ğ. Çatal
h.  Telefon
ı. Cetvel
i.   Çivi
j.   Vazo
k. Gözlük
l.   Düğme


İletişim Becerileri
Amaç 2 : Sözcükleri doğru kullanır.
*Nesneler seçilirken, öncelikle, öğrencinin yakın çevresinde olanların seçilmesine dikkat edilmelidir.
4.Resmi gösterilen nesnenin adını söyler .


.
12/15
4.Bu   resme   bak. olduğunu söyle.

a.  Zil
b. Para
c. Makas ç. Tabak
d. Uçak
e.  Top
f.  Fırça
g. Bayrak
ğ. Kamyon
h.  Balon
ı. Radyo
i.  Bisiklet
j.   Ayakkabı
k. Şemsiye
l.   Helikopter
Bunun
ne

Amaç 3: Kendini ifade etmede basit sözcükler kullanır.
Ünite Adı ve Amaçlar

Açıklamalar

Bildirimler

Ölçüt

Yönergeler
İletişim Becerileri
Amaç 3: Kendini ifade etmede basit sözcükler kullanır.
*Bu çalışmada;
1. Sözcükleri, anlamlarına uygun kullanma ,
2. Tümceleri uygun söz dizimi içinde kurma,
3. Sözcükleri, tümcedeki anlamlarına uygun eklerle kullanma,
4. Sözcükleri, yer, zaman, kişi vb. durumlara uygun kullanma, 5.Sesleri doğru çıkarma
vb. ölçütlerin gerçekleşmesi beklenmelidir.

*Öğrencinin, öğretmenin söylediği ifadeyi aynen tekrar etmesi değil uygun karşılığı vermesi beklenmelidir (Örneğin , öğretmen”Ellerini yıkıyorsun.” dediği hâlde öğrencinin “Ellerimi yıkıyorum.” demesi beklenmelidir.)

*Eylemle ilgili uygun ortam hazırlanmalıdır.
1.Etkinlik sırasında yaptığı iş söylendiğinde söyleneni tekrar eder.
3/4
1.Beni dinle. Sen ...........  ........
Şimdi sen söyle. Sen ne yapıyorsun?

a.  (Ellerini yıkıyorsun.)
b. (Resim yapıyorsun.)
c. (Yazı yazıyorsun.) ç. (Elma yiyorsun.)


İletişim Becerileri
Amaç 3: Kendini ifade etmede basit sözcükler kullanır.
*Bu çalışmada;
1. Sözcükleri, anlamlarına uygun kullanma ,
2. Tümceleri uygun söz dizimi içinde kurma,
3. Sözcükleri, tümcedeki anlamlarına uygun eklerle kullanma,
4. Sözcükleri, yer, zaman, kişi vb. durumlara uygun kullanma, 5.Sesleri doğru çıkarma
vb. ölçütlerin gerçekleşmesi beklenmelidir.

*Eylemle ilgili uygun ortam hazırlanır.
2.“Şimdi ne yapıyorsun?” sorusuna iki sözcüklü tümceyle yanıt verir.





.
3/4
2.Beni dinle. Şimdi ne yaptığını iki sözcüklü tümceyle söyle.

a.  (Kitap okuma)
b. (Çizgi çizme)
c. (Oyuncakla oynama) ç. (Radyo dinleme)
İletişim Becerileri
Amaç 3: Kendini ifade etmede basit sözcükler kullanır.
*Bu çalışmada;
1. Sözcükleri, anlamlarına uygun kullanma ,
2. Tümceleri uygun söz dizimi içinde kurma,
3. Sözcükleri, tümcedeki anlamlarına uygun eklerle kullanma,
4. Sözcükleri, yer, zaman, kişi vb. durumlara uygun kullanma, 5.Sesleri doğru çıkarma
vb. ölçütlerin gerçekleşmesi beklenmelidir.
3.“Bundan sonra ne yapmak istiyorsun?” sorusuna yanıt verir.



.
3/4
3.Beni dinle.  ................  ne yapmak istiyorsun ? Söyle.

a.  (Yemek yedikten sonra)
b. (Okuldan çıktıktan sonra)
c. (Eve gittikten sonra)
ç. (Ders çalıştıktan sonra)
İletişim Becerileri Amaç 3: Kendini ifade etmede
basit sözcükler kullanır.
*Bu çalışmada;
1. Sözcükleri, anlamlarına uygun kullanma ,
2. Tümceleri uygun söz dizimi içinde kurma,
3. Sözcükleri, tümcedeki anlamlarına uygun eklerle kullanma,
4. Sözcükleri, yer, zaman, kişi vb. durumlara uygun kullanma, 5.Sesleri doğru çıkarma
vb. ölçütlerin gerçekleşmesi beklenmelidir.
4.Ne yapmak istediğini basit tümcelerle söyler.
3/4
4.Beni dinle.  ................. ne yapmak istiyorsun ? Söyle.

a.  (Doğum gününde)
b. (Bayramda )
c. (Yaz tatilinde) ç. (Akşam evde)
İletişim Becerileri Amaç 3: Kendini ifade etmede
basit sözcükler kullanır.
*Bu çalışmada;
1. Sözcükleri, anlamlarına uygun kullanma ,
2. Tümceleri uygun söz dizimi içinde kurma,
3. Sözcükleri, tümcedeki anlamlarına uygun eklerle kullanma,
4. Sözcükleri, yer, zaman, kişi vb. durumlara uygun kullanma, 5.Sesleri doğru çıkarma
vb. ölçütlerin gerçekleşmesi beklenmelidir.
5.Gereksinim- lerini basit tümcelerle söyler.
3/4
5.Beni dinle. ............. istediğinde bana ne dersin ? Söyle.

a.  (Kalem)
b. (Tuvalete gitmek )
c. (Yemek yemek) ç. Oyun oynamak)

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder