30 Kasım 2015 Pazartesi

Dikkatsizlik

     Yönergeleri takip etmede çok güçlük çekiyor.
     Ders dinlerken  başka bir evrende gibi  görünüyor.
     Okuma etkinliklerinde sıra ona geldiğinde hiçbir zaman doğru yeri bulamıyor.
DEHB’nin belirtileri bireyden bireye farklılık göstermesine rağmen, temelde sorunlar aynıdır. Bu çocukların yaş ve zekâ düzeyine göre dikkat süreleri daha kısa olmaktadır. Dikkati, hem ilgili hem de ilgisiz uyaranlar dağıtmaktadır. DEHB’de “dikkatin odaklanamaması” en sık karşılaşılan sorundur.

yaptıkları işleri yarım bırakmakta ve uğraştığı etkinliği bitirmeden  diğerine geçmektedirler. Bu çocukların dikkat süreçleri de günden güne değişiklik göstermektedir. Bazı günler işlerinin tümünü belirli zaman süresinde bitirebilirken başka bir günü hiçbir şey yapmadan geçirebilmektedirler. Ayrıca evde bilgisayar oyunlarında şampiyon olabilirken, sınıfta dikkati odaklama da sorunları vardır. Çocukların dikkat süresi ve yoğunluğunda ortama ve uyarana bağlı etmenler, önemli rol oynamaktadır.

  •   Bireyin yaşına ve gelişim düzeyine göre dikkat süresi ve
yoğunluğu azdır,

  •  Dikkatin bir noktaya toplamasında zorluk çekerler,

  •  Dış uyaranlar dikkati kolayca dağıtır,

  •  Unutkanlıkları vardır,

  •  Eşyaları veya oyuncaklarını çok sık kaybederler,

  •  Organizasyon ve uyum sürecinde yaşanılan problemlerden dolayı genel bir dağınıklık ve düzensizlikleri vardır,

  •  Gün içinde sık sık hayallere dalarlar,

  •  Yönergeleri dinleme ve izlemede zorluk çekmedirler.
 Dikkat eksikliği olan çocuk bire bir çalışma ortamında bile dikkatini sürdürmede sorun yaşarken, sınıf yönetimi sağlanmamış, aşırı kalabalık sınıfta birçok problem yaşayabilmektedir. Bu çocukların bir kısmında ise, dış uyaranlardan ziyade iç uyaranlar (içsel düşünce ve duygular) dikkatlerini dağıtmaktadır. Genellikle sınıf içerisinde “sessiz başarısızlar” olarak bilinen bu çocuklar hayallere kolayca dalmakta ve çok az davranış problemi göstermektedirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder