16 Aralık 2015 Çarşamba

Anat Baniel Metodu




Otizm, Asperger Sendromu, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar için etkili sonuçlar…


Özel gereksinimi olan çocuğunuza nasıl yardımcı olabilirsiniz?
Onun yeteneklerini geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Anat Baniel Metodu nedir, hangi durumlarda fayda sağlar?


Çocuklar gelişimleri bakımından farklılık gösterir. Bazı çocuklar özeldir; onları özel kılan şey bir sorun gibi görünse de aslında sadece özel bir yaklaşıma ihtiyaçları vardır. Bu ihtiyaçların nasıl karşılanabileceğinden yola çıkan Anat Baniel, beynin muhteşem değişim gücünü de kullanarak tüm anne babalar ve eğitimciler için kendi adını taşıyan özel bir metot geliştirdi.


Anat Baniel Metodu, çocukları yapamadıklarına zorlamak yerine bağ kurmaya odaklanarak, onların ve anne babaların stresten arınmalarını, odaklanmalarını ve gelişmelerini sağlıyor. En önemlisi de tanıları ne olursa olsun, çocukların potansiyellerini en iyi şekilde kullanarak sınırlarını aşmalarına yardımcı oluyor.
Anat Baniel, beynin kendini olumlu yönde değiştirmesine imkân veren muhteşem yetenekle nasıl mucizeler yaratılabileceğini ustalıkla anlatıyor.
Unutmayın, hiçbir çocuk “umutsuz vaka” değildir, sadece onu doğru yönlendirmek gerekir...


Yazar Hakkında
Anat Baniel İsrail’de doğdu. Binlerce çocuk ve aileyle yaptığı çalışmalardan edindiği otuz yılı aşkın deneyimle, araştırmalarını ve devrim yaratan keşiflerini birleştirerek Anat Baniel Metodu’nu geliştirdi. Özel gereksinimi olan çocuklarla yaptığı çalışmalarla dünya çapında tanınan Baniel, California’da kendi adına açtığı merkezde çocuklara ve ebeveynlerine yardımcı olmayı sürdürüyor.

Otizm erken çocukluk döneminde görülen otizm spektrum bozuklukları olarak adlandırılan ciddi gelişim sorunları olan gruplardan  biridir. Belirtileri ve şiddeti değişebilir buna rağmen, genellikle 3 yaşından önce, tüm otizm spektrum bozuklukları bir çocuğun başkaları ile iletişim ve etkileşim için gereken yeteneğini etkiler.

Anat Baniel Yöntemi (ABM) Otistik çocuklar için büyük bir yardım olabilir . Hareket yoluyla nöral eğitim türüdür. ABM beyinle doğrudan iletişim yoludur, çünkü standart öğretim tipleri ile öğrenme otizmli çocukların sorunlarının çoğunu  atlar. ABM ile birincil araç harekettir: amaç beyni etkilemektir.

Otistik bir çocuğa, dünya, sisli belirsiz ve dağınık görünebilir. Gecikmiş konuşma ya da hiç konuşmama  veya anlamsız konuşma olabilir. Tekrarlayan hareketleri olabilir ve dokunulmasından kaygılı ya da rahatsız olabilir. Martha Herbert, MD, PhD, Otizm Devrimi'nin yazarı, otizm hareketi, düşünce ve duygu düzenlemek beyin ağları-nöral bağlantıların ve desenlerin bir arızaya neden sorunların bir toplamı olduğunu söyler. Son zamanlarda yapılan araştırmalar otistik çocukların beyin tipik gelişmekte olan çocukların daha farklı bir sinir ağı olduğunu gösteriyor, çünkü otistik çocukların beyinleri koordineli bir şekilde çalışmıyor.

Özellikle, beynin hareketi kontrol eden bölümü otistik olmayan çocuklara göre otizmli çocuklarda daha az aktiftir.  Buna ek olarak, bu bölümle ilgili beynin diğer bölgelerinde güçlü bağlantıları var "bellek, dikkat, dil, duygu, karar verme ve mekânsal algı."

 Hareket ile ilgili beyin kısmı her türlü öğrenmeyi etkiler. Beyne gelen bilgiyi düzenler ve düşünen bir beyne bu örgütlü bilgi gönderir. Beynin bu bölümü düzgün değilse, o zaman her türlü öğrenme zordur.

Beynin biyolojisinde köklü  hareket ve öğrenme arasındaki her türlü bağ ABM dersleri ile çalışır. ABM örgütlü bir hareketin ne olduğu hakkında beyne bilgi sağlar bu bilgi sağlandığı zaman beynin diğer alanlarda gelişmiş organizasyona yol açabilir. Hareketin kalitesi artar, bu nedenle beynin genel etkin işleyişini artar. Bu süreçte, çocuğun daha iyi bir öğrenci olur.

Bu ne demek - Daha iyi bir öğrenci? Neöğreniyor? Öğrenmenin temel birimi diğerinden bir şey ayırt yeteneğidir. Yukarı aşağıdan farklıdır, sol bacak sağ bacaktan farklıdır, yüksek sesle, alçak farklıdır, sıkı gevşek farklıdır. İyi bir öğrenci bu farklılıkların farkında olur. Beyin bu tür farklılıkları yapması mümkün olduğunca beynin gelişmesi ile oluşur. Birçok durumda, ancak, otistik çocuklarla bu faklılaşmaları yapamazsınız. Kendi öğrenme engelleri, onların algılamadaki  temel adımlardan bazılarını kaçırmış olmalarındandır. Bu temel adımlar olmadan, dünya rahatsız edici ,tatsız ya da bulanıklık, görünebilir. Beyin daha iyi ayrım yapabilmesi için ABM dersleri beynin "öğrenme anahtarı" olacaktır.


ABM, hareket yoluyla, beynin daha iyi işleyişi için fırsat sunar. ABM hareketleri otistik çocuğun ilgisini yakalayan nazik, doğal hareketlerdir. Onu dinleyerek ve bedeni ile daha rahat hissetmesine yardımcı olur. Hareketler vücudun koordineli ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlar. Bu iletiler aracılığıyla çocuk, bundan, konfor, bağlantı ve kimlik vücudunu nasıl daha iyi yöneteceği ile ilgili fikir alır ve dünyayı kendi sıkıntılı deneyimlerinin dışında farklı bir yer olarak algılamaya başlar.

Lisa R. Shusterman, Ph.D.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder