ÖZEL EĞİTİM NEDİR?
Özel eğitim, özel eğitime muhtaç çocukların eğitimleri için özel olarak
yetiştirilmiş personel ve geliştirilmiş eğitim programları ile bu çocukların
özür ve özelliklerine uygun ortamda sürdürülen eğitime özel eğitim denir.
Türk Milli Eğitimini düzenleyen genel esaslar doğrultusunda özel eğitimle
ilgili temel ilkelere 573 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’ de yer verilmiştir.
Bu ilkeler şunlardır:
1. Özel eğitim, genel
eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır.
2. Her özel
eğitime muhtaç çocuk; türü ve derecesine bakılmaksızın özel eğitim
hizmetlerinden yararlandırılır.
3. Özel
eğitime erken başlamak esastır.
4. Özel
eğitim hizmetleri, çocukların özür ve özellikleri dikkate alınarak, mümkün
olduğu kadar çocuğun yakınına götürülecek biçimde planlanır.
5. Durumları ve özellikleri uygun olan özel eğitime muhtaç
çocuklar, normal çocukların eğitimleri için açılmış olan okul ve eğitim
kurumlarında eğitilmeleri için gerekli tedbirler alınır.
6. Özel eğitime muhtaç çocukların genel mesleki eğitimleri
ile rehabilitasyonlarının kesintisiz sürdürülmesi esastır.
7. Özel eğitime muhtaç çocukların okul öncesi eğitim,
ilköğretim, ortaöğretim, mesleki eğitim ve yaygın eğitim hizmetleri Bakanlıkça
planlanır, ilgili kuruluşlarca yürütülür ( MEB, 1991).
ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUK NEDİR:
Özel eğitime
muhtaç çocuklar beden, zihin, duygu, sosyal ve sağlık özellikleri ve durumundaki
olağan dışı ayrılıkları sebebiyle normal eğitim hizmetlerinden yararlanamayan
0-18 yaş grubundaki çocuklardır.
SINIFLANDIRMA Özel eğitim alanındaki
uzmanlar tarafından yapılan sınıflandırmaya göre;
- Görme özürlüler
-
İşitme özürlüler
- Konuşma özürlüler
- Ortopedik özürlüler
-
Zihinsel özürlüler
- Uyumsuz çocuklar
- Sürekli hastalığı olan çocuklar
- Öğrenme güçlüğü çeken çocuklar olarak sınıflandırılmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder